loading...
پایگاه اینترنتی ازوس
سحر بازدید : 223 چهارشنبه 22 آبان 1392 نظرات (0)

شاید در خصوص تکنولوژیهای پیشرفته امروزی در خصوص کنترل رایانه از دور و بدن دخالت دست، چیزهایی دیده و شنیده باشید. تکنولوژی هایی که امروزه کاربر بسیاری دارند و بهای آنها نیز بسیار بالا است. اما اکنون شما میتوانید به شکل رایگان یک چنین تکنولوژی را در لپ تاپ یا PC خود داشت باشید و سیستم خود را با اشاره سر و انگشت، هدایت و کنترل کنید!


شاید در خصوص تکنولوژیهای پیشرفته امروزی در خصوص کنترل رایانه از دور و بدن دخالت دست، چیزهایی دیده و شنیده باشید. تکنولوژی هایی که امروزه کاربر بسیاری دارند و بهای آنها نیز بسیار بالا است. اما اکنون شما میتوانید به شکل رایگان یک چنین تکنولوژی را در لپ تاپ یا PC خود داشت باشید و سیستم خود را با اشاره سر و انگشت، هدایت و کنترل کنید!

به گزارش «تابناک» امروزه ابزارهایی نظیر «کینکت» که در کنسول بازی مایکروسافت مورد استفاده قرار میگیرد، جزو تکنولوژی های مدرن و تحولات اخیر در دنیای تکنولوژی شناخته میشود. بسیاری از ما در باره آنها شنیده ایم و شاید همه ما آرزوی آن را داریم که روزی فرا برسد که کنترل رایانه ها و در واقع همه چیز با چشم، سرو انگشت و در کل اشارات ما ممکن باشد.

اما این آرزوی دور و دراز و در واقع یک بلند پروازی نیست. اکنون شما نیز قادر هستید که یک چنین تکنولوژی را به شکل صد درصد رایگان در اختیار داشته باشد و رایانه خود را بدون لمس کردن، کنترل کنید. البته با استفاده از نرم افزاری به نام: NPointer.

وب کم خود را به یک ماوس تبدیل کنید!

این ابزار رایگان با رصد کردن حرکت سر و یا دست شما – دقیقا مشابه عملکرد کینکت – و از طریق وب کم رایانه یا لپ تاپ شما، و سپس ترجمه آن به عملکردهایی نظیر کلیک، کشیدن و Scroll، به شما امکان کنترل سیستم را میدهد.

درواقع کاری که NPointerانجام میدهد این است که وب کم شما را تبدیل به یک ابزار شناسایی میکند و این اقدام را از طریق ایجاد تمایز در نور و الگوهایی که در نمای وب کم قابل رویت هست صورت میدهد و بعد از آن حرکات شناسایی شده را به عملکردهای ماوس ترجمه میکند.

اگر شما از یک وب کم خارجی که با پورت USB به لپ تاپ یا رایانه متصل شده است، استفاده میکنید، میتوانید آن را بر روی یک صفحه تیره مثل میز تنظیم کنید و سپس با قرار دادن دست خود در این محیط، عملکرد ماوس را به خوبی اجرا کنید. همین عملکرد در خصوص وب کم داخلی لپ تاپ نیز قابل انجام است، با این تفاوت که در اینجا شما از سر خود نیز میتوانید برای کنترل ماوس استفاده کنید!

از آنجایی که میدانیم بسیار مشتاق دیدن نمایش این ابزار در مقام عمل هستید، بگذارید به سراغ اصل موضوع برویم!

نصب نرم افزار بسیار ساده است و در واقع عملیات نصبی وجود ندارد و برنامه به شکل یک فایل exe قابل اجرا است. بعد از اجرای برنامه واسط کاربری آن بارگذاری میشود که نمایی برای نشان دادن محیط تحت پوشش وب کم، و تعدادی تنظیمات برای مطابقت دادن عملکرد نرم افزار با حرکات وجود دارد:

وب کم خود را به یک ماوس تبدیل کنید!

سعی کنید که کمی حوصله کرده و این تنظیمات اندک را با دقت و مطابقت با حرکات دست یا سر خود صورت دهید، زیرا با دیدن نتیجه پشیمان نخواهید شد!

بعد از آنکه وب کم محیط خود و ابزاری که قرار است از آن به عنوان نشانگر استفاده شود را شناسایی کرد، به سرعت حرکات را به عملکرد ماوس تبدیل میکند. هرگاه که حرکت ماوس برای مدت زمانی اندک متوقف شود، منوی عملیات به شکل خودکار باز میشود:

وب کم خود را به یک ماوس تبدیل کنید!

با حرکت دادن نشانگر ماوس بر روی هرکدام از این دکمه ها و نگاه داشتن آن برای مدت حدود یک ثانیه، آن عملکرد به اجرا در خواهد آمد:

در آزمایشی که ما با این نرم افزار صورت دادیم، و با شخصی سازی تنظیمات، به طرز شگفت آوری توانستیم، 4 خبر را در سایت تابناک تا انتها مطالعه کنیم، بدون آنکه حتی یک بار به ماوس و یا صفحه کلید لپ تاپ دست ببریم. عملکرد Scroll با حرکت آرام سر به خوبی انجام شد و تحسین ما را بر انگیخت.

نکته جالب دیگر در خصوص این نرم افزار این است که علاوه بر شناسایی حرکات دست و سر، قابلیت فرمان صوتی نیز در آن تعبیه شده است. به این معنی که شما میتوانید با تنظیم صدای خود و تعریف فرامین مربوطه صوتی برای نرم افزار در منوی تنظیمات صدا، عملیاتی نظیر، راست کلیک، چپ کلیک و مانند آن را به شکل صوتی نیز اجرا کنید:

وب کم خود را به یک ماوس تبدیل کنید!

به این طریق به طرز خارق العاده ای خواهید توانست سیستم را تنها با صدا و حرکت دست یا سر کنترل کنید. در آزمایش ما، بعد از تعریف کردن فرامین صوتی به شکل جداگانه برای هر عملکرد، تمامی این فرامین به خوبی و بدون اشکال اجرا شدند و ما توانستیم یک فایل txt را بعد از خواندن و بستن آن، به درون سطل آشغال ویندوز هدایت کنیم!

نکته آنکه، در مورد لپ تاپ، در ابتدا ما سعی کردیم در آزمایش خود از دست به عنوان نشانگر استفاده کنیم که البته بسیار مشکل و رنج آور بود. اما زمانی که حرکات ریز سر را جایگزین ماوس کردیم، نشانگر ماوس به شکلی دقیق و بدون خطا حرکت کرد. اگر از لپ تاپ خود برای آزمایش این نرم افزار استفاده میکنید، بعد از تنظیم آن، پیشنهاد میکنیم حرکات سر را به جای دست امتحان کنید.

این نرم افزار، شاید برای بسیاری از ما جنبه سرگرمی و شاید کاربردی داشته باشد، اما بدون شک برای بسیاری از کاربران که از مکشلات جسمی و معلولیت رنج میبرند، یک ابزار بسیار کارامد و مفید است که میتواند آنها را مانند یک کاربر ساده در دنیای تکنولوژی قرار داده و سختیهای ناشی از معلولیت را برای آنها آسان نماید.

بدون شک یکی از مهمترین اهداف شرکت طراح این نرم افزار نیز همین بوده است که ضمن آوردن تکنولوژی جدید و معرفی آن به شکل رایگان برای همه کاربران، این دست از کاربران را نیز از رنجی که شاید با آن مواجه هستند، راحت سازد.

دانلود نرم افزار با لینک مستقیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1502
  • کل نظرات : 49
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 57
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 157
  • باردید دیروز : 55
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 385
  • بازدید ماه : 956
  • بازدید سال : 6,736
  • بازدید کلی : 1,277,285