loading...
پایگاه اینترنتی ازوس
سحر بازدید : 849 چهارشنبه 01 مرداد 1393 نظرات (2)

یک آسیب شناس اجتماعی از افزایش میزان آسیب های روحی و اجتماعی در بین دختران جامعه ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه مشکل ازدواج و اشتغال در بین جوانان بخصوص دختران، آنها را به آسیب های جدی روانی و اجتماعی نظیر افسردگی، گرایش به اعتیاد، روابط آزاد جنسی، انتخاب خانه های مجردی و غیره در جامعه مبتلا کرده است، لازم است مسوولان با ریشه یابی اساسی مشکلات دختران در جهت رفع آن برنامه ریزی کرده و اجازه ندهند برخی رفتارهای شایع هنجارشکنانه در بین آنها به فرهنگ تبدیل شود.

ازدواج و اشتغال؛ دو منشا آسیب های روانی و اجتماعی دختران
دکتر قادری ازدواج و اشتغال را دو منشا آسیب های روانی و اجنماعی دختران در جامعه ایران دانست و افزود: متاسفانه امروزه زنان و دختران جوان در جامعه ایران به دلیل موانع ازدواج، بیکاری و نابرابری در توزیع شغل دچار آسیب های جدی روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی شده اند. بطوریکه عوارض این آسیب ها نظیر گرایش به اعتیاد، خشونت، بی اخلاقی، افسردگی، خودکشی، پرخاشگری و غیره در بین آنها روند صعودی را به خود گرفته و سازمان های مسوول و رسمی هر روز آمارهای جدیدی در این زمینه اعلام می کنند.

افزایش هراس از ازدواج در بین دختران ایرانی
وی در ادامه با تاکید بر اینکه هراس و ناامیدی از ازدواج در بین دختران جامعه بسیار افزایش یافته است تصریح کرد: با توجه به افزایش آمارهای مربوط به طلاق و اینکه اکثر ازدواج ها در سه سال اول زندگی مشترک زوجین به شکست منجر می شود، باعث شده است نوعی ترس و هراس از این پدیده در بین جوانان بخصوص دختران بوجود آید و آ نها هیچ انگیزه ای برای ازدواج نداشته باشند و مجردی را به زندگی مشترک ترجیح بدهند.

دلایل اقتصادی و اجتماعی تاثیرگذار بر بالا رفتن سن ازدواج دختران
دکتر قادری همچنین به دلایل دیگر افزایش سن ازدواج در بین دختران اشاره کرد و گفت: افزایش زندگی های مجردی در شهرهای بزرگ، کاهش تقاضای ازدواج از سوی پسرها به دلیل وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه نظیر بیکاری، بالا بودن مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک به کلان شهرها، فقر، افزایش تورم و غیره باعث شده است دختران نتوانند در سن مناسب ازدواج کنند. بنابراین آنها مجبور هستند خودشان به نوعی نیازهای اقتصادی، امنیتی، جنسی، روحی و عاطفی خود را تامین کنند و با توجه به اینکه ملزومات تامین این نیازها در جامعه برای دختران هنوز فراهم نشده است یا سخت است، آنها را دچار انواع آسیب های اجتماعی و روانی می کند.

زنگ خطر افزایش خانه های مجردی در کلان شهرها
این عضو هیات علمی دانشگاه بهزیستی و توانبخشی، روند افزایش خانه های مجردی در بین جوانان بخصوص دختران را زنگ خطری برای جامعه دانست و اظهار کرد: متاسفانه بالا رفتن سن ازدواج، تحصیل در شهرهای دور از محل زندگی و اشتغال باعث شده است بسیاری از جوانان بخصوص دختران به زندگی های مجردی روی آورند. با توجه به اینکه در زندگی های مجردی آزادی های فردی افراد به دلیل عدم کنترل اجتماعی و خانوادگی نسبت به قبل افزایش می یابد در نتیجه بسیاری از مفاهیم که در گذشته برای آنها تابو و خط قرمز محسوب می شد به دلیل ارتباطات با گروههای دوستان و تاثیرگذاری عوامل محیطی کم رنگ و حتی از بین می رود. در نتیجه آنها را به سنت شنکی یا نادیده گرفتن عرف های جامعه سوق می دهد. به همین دلیل بسیاری از جوانان نیازهای جنسی خود را خارج از چارچوب های شرعی، اخلاقی و قانونی خود تجربه می کنند و تن به ازدواج و زندگی مشترک نمی دهند.

دکتر قادری در ادامه با تاکید بر اینکه افرادی که نیازهای جنسی خود را خارچ از چارچوب عرفی، شرعی و اخلاقی تامین می کنند بیشتر از دیگر به آسیب های عافطی و اجتماعی مواجه می شوند افزود: مسلما هر جامعه ای عرف، آداب و رسوم، هنجارها و قوانین مربوط به خود را دارد اگر چه برخی از این ملزومات در گذر زمان به دلیل برخی تحولات و تبلیغات کم رنگ شوند اما همواره این هنجارها ملاک و معیار بسیاری از قضاوت ها قرار می گیرد، در جامعه ما با وجود انواع مشکلات و موانعی که بر سر راه ازدواج جوانان وجود دارد اما همچنان یکی از بهترین و پذیرفته ترین ابزار تامین نیازهای جنسی است، کسانی که خارج از این چارچوب رفتار می کند مطمئنا بیشتر از دیگران با آسیب های روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی مواجه هستند و حتی آمارها نشان می دهد زوجینی که قبل از ازدواج شرعی، تجربه روابط آزاد جنسی را داشته اند سردرگم و نسبت به زندگی مشترک وفاداری کمتری دارند و این خود به منشا اصلی طلاق در بین آنها تبدیل می شود.

لزوم تحصیل دختران در دانشگاه های نزدیک به محل زندگی
وی در ادامه خاطر نشان کرد: لازم است مسوولان و همچنین خانواده ها الزاماتی را فراهم کنند که فرزندان خود را در دانشگاههای نزدیک به محل ها یا شهرهای خود برای تحصیل وادار کنند تا از بین رفتن کنترل های اجتماعی، محیطی و همچنین خانوادگی آنها را دچار انواع آسیب های ذکر شده نکنند. چرا که بسیاری از دخترانی که در کلان شهرها زندگی های تن به زندگی های مجردی می دهند کسانی هستند که ابتدا به دلیل تحصیل از خانواده ها و محل زندگی خود دور شده اند.

سردرگمی جوانان در انتخاب معیارهای ازدواج
این مددکار اجتماعی همچنین ازدواج را امری تخصصی، نیازمند ارائه مشاوره های قوی و آموزشی دانست و گفت: متاسفانه بحث ازدواج در جامعه ما بسیار راحت و ساده تلقی می شود و هنوز دختران و پسران ما نمی دانند چه معیارها و ملاک هایی را باید برای ازدواج موفق مورد توجه قرار دهند و در این زمینه تک بعدی نگاه می کنند. مثلا در تصمیم گیری های خود تنها به یک معیار و ملاک که شاید زیاد هم مهم نباشد توجه دارند نظیر( تحصیلات یا ثروت)، در حالی که ازدواج امری کاملا تخصصی، علمی و نیازمند مشاورهای آموزشی بسیار قوی دارد، بطوریکه جوانان ما بتوانند با مهارت های زندگی مشترک و حتی فردی کاملا آشنا شوند. تا زمانی که آموزش این مهارت ها در بین جوانان در دوران قبل از ازدواج جدی گرفته نشود نمی توان انتظار داشت آنها ازدواج موفقی داشته باشند و آمار طلاق نیز کاهش یابد.

توزیع ناعادلانه شغل بین زنان و مردان جامعه
این آسیب شناس اجتماعی در ادامه زیر ساخت های توزیع اشتغال بین زن و مرد در جامعه را بسیار ناعادلانه و نابرابر ارزیابی کرد و افزود: متاسفانه با توجه به بالا رفتن سطح تحصیلات زنان در جامعه و همچینن افزایش ورودی های دانشگاهی خانم در کشور، هنوز ملزومات و زیرساخت های اشتغال بین زن و مرد بطور برابر توزیع نشده است بطوریکه بسیاری از مشاغل صنعتی، کشاورزی و خدماتی در جامعه تک جنسیتی و مخصوص آقایان است، این نوع تبعیض هازنان و دختران جامعه ما را دچار نوعی بی انگیزگی، ناامیدی و دلسردی کرده و در نهایت آسیب روانی و روانی بخصوص افسردگی در بین آنها بسیار افزایش می یابد.بنابراین با توجه به شرایط تبعیض آمیز بین دختران و پسران، بهتر است دانشگاهها متناسب جذب نیروی تحصیل کرده داشته باشند.

دکتر قادری در پایان خاطر نشان کرد: لازم است مسوولان و برنامه ریزان اجتماعی دلایل افزایش انواع آسیب های اجتماعی دختران نظیر گرایش به مصرف مواد مخدر، سیگار و غیره را بطور دقیق موشکافی کنند و با اتخاذ راهکارهای اصلاحی و برنامه ریزی صحیح، اجازه ندهند بسیاری از این آسیب ها تبدیل به نوعی فرهنگ بین زنان و دختران جامعه شود.

سحر بازدید : 495 چهارشنبه 01 مرداد 1393 نظرات (0)

یک صخره نورد توانسته است گربه خانگی خود را به یک صخره نورد تبدیل کند تا همیشه همراه وی باشد. گربه ها حیوانات ماجراجویی هستند و گاهی قادر به حفظ تعادل در ارتفاعات هستند.

«کوهنوردی » یک کوهنورد آمریکایی است که بیشتر اوقات خود را صرف بالا رفتن از صخره های سنگی می کند و به این کار خیلی علاقه دارد؛ او همیشه با گربه اش «میلی» به صخره نوردی می رود.

وی می گوید: گربه خانگی من در هر صعود با من همراه است البته سفر با گربه معایبی هم دارد اما «میلی» تا به حال خوب از پس این کار برآمده است و مانند گربه های دیگر علاقه زیادی به کشف مکان های مختلف دارد و صخره نوردی را نیز دوست دارد.

وی ادامه می دهد: وقتی سگی اطراف ما وجود دارد در کنارش می ایستم اما باید یاد بگیرد از خود دفاع کند؛ «میلی» کمی نگران مارهاست البته تا کنون ماری مشاهده نکردیم، تنها با «میلی» مجبور هستم کمی آرام تر حرکت کنم تا بتواند به دنبالم بیاید.

در اینجا تصاویری از میلی و کرگ دو صخره نورد جدایی ناپذیر را مشاهده می کنید.

گربه‌ خانگی که صخره نورد شد +تصاویر

گربه‌ خانگی که صخره نورد شد +تصاویر

گربه‌ خانگی که صخره نورد شد +تصاویر

گربه‌ خانگی که صخره نورد شد +تصاویر

گربه‌ خانگی که صخره نورد شد +تصاویر

گربه‌ خانگی که صخره نورد شد +تصاویر

گربه‌ خانگی که صخره نورد شد +تصاویر

گربه‌ خانگی که صخره نورد شد +تصاویر

گربه‌ خانگی که صخره نورد شد +تصاویر

گربه‌ خانگی که صخره نورد شد +تصاویر

گربه‌ خانگی که صخره نورد شد +تصاویر

گربه‌ خانگی که صخره نورد شد +تصاویر

گربه‌ خانگی که صخره نورد شد +تصاویر

گربه‌ خانگی که صخره نورد شد +تصاویر

 

سحر بازدید : 554 چهارشنبه 01 مرداد 1393 نظرات (0)

یکی از شایع ترین مشکلات روزه داران در ماه رمضان مبارزه با بوی بد دهان است. یکی از مهم ترین دلایل بروز بوی بد دهان هم خشکی دهان در ماه رمضان است. در این مقاله راه هایی برای مقابله با بوی بد دهان تان پیشنهادی می کنیم.

1 – بهداشت دهان و دندان

یکی از اشتباهاتی که افراد در ماه رمضان مرتکب می شوند این است که فکر می کنند چون در طول روز چیزی میل نمی کنند نیازی نیست که از مسواک استفاده کنند. در صورتی که مسواک کردن در طول روز باعث برطرف شدن خشکی دهان شده و در نتیجه از ایجاد بوی بد دهان جلوگیری می کند. همچنین در وعده سحری بعد از خوردن غذاهای تان حتما از مسواک استفاده کنید زیرا باقیمانده غذاهایی که لابه لای دندان های تان است خود باعث ایجاد بوی بد دهان می شود.

2 – استفاده از دهان شویه و نخ دندان

در ماه رمضان از دهانشویه به دفعات خیلی کم استفاده کنید زیرا به دلیل ترکیبات موجود در دهانشویه باعث خشکی دهان تان شده و در نهایت بوی بد دهان تان را بیشتر می کند. به جای دهانشویه می توانید از نخ دندان استفاده کنید.

3 – استفاده از زبان شوی

یکی دیگر از چیزهایی که از ایجاد بوی بد دهان تان در ماه رمضان جلوگیری می کند زبان شوی است. زیرا تمام باکتریهای موجود روی زبان را از بین برده و از ایجاد بوی بد در دهان تان جلوگیری می کند.

4 – نوشیدن آب

در وعده افطار و سحری حتما 2 تا 3 لیوان آب بخورید تا از کم آبی بدن تان جلوگیری شود.

5 – منع استفاده از غذاهای بد بو

در وعده های سحری و افطار از غذاهایی مانند سیر و پیاز که بوی بسیار بدی دارند استفاده نکنید.

6 – در وعده افطار از پنیر استفاده کنید

پنیر به دلیل دارا بودن فسفات و کلسیم فراوان بزاق دهان تان را زیاد کرده و از خشکی دهان تان جلوگیری می کند در نتیجه از بوی بد دهان تان جلوگیری می کند.

7 – پرتقال و هندوانه فراموش نشود

میوه هایی مانند پرتقال و هندوانه که سرشار از ویتامین C و آب هستند از رشد باکتری ها و در نتیجه ایجاد بوی بد در دهان جلوگیری می کنند.

8 – استفاده از ادویه جات

از ادویه جاتی مانند نعنا، رزماری و هل در غذاهای تان به عنوان خوشبو کننده دهان استفاده کنید.

9 – اگر شما جزو افراد سیگاری هستید

سیگار کشیدن بعد از افطار هم یکی از دلایل ایجاد بوی بد در دهان تان است. هر وقت احساس کردید به سیگار نیاز دارید یک لیوان آب بخورید. ماه رمضان در حقیقت می تواند به شما کمک کند که سیگار کشیدن را ترک کنید.

سحر بازدید : 531 چهارشنبه 01 مرداد 1393 نظرات (0)

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle -بخش اول

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle -بخش اول

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle -بخش اول

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle -بخش اول

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle -بخش اول

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle -بخش اول

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle -بخش اول

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle -بخش اول

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle -بخش اول

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle -بخش اول

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle -بخش اول

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle -بخش اول

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle

زیباترین مدلهای موی تابستانی 2014 به پیشنهاد مجله Elle -بخش اول

سحر بازدید : 493 چهارشنبه 01 مرداد 1393 نظرات (0)

مرورگر محبوب فایرفاکس روز به روز سریع تر می شود، اما برای برخی افراد، هیچ گاه چیزی به اندازه ی کافی سریع نیست. اگر می خواهید به بالاترین کارایی دست یابید به دستکاری تنظیمات بپردازید تا کارکرد آن ها را بجای ملاحظات پیش فرض، بر روی بالاترین بازدهی قرار دهید.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت بر تعدادی از کارهایی که می توانید انجام دهید تا مرورگر فایرفاکس خود را به بالاترین سرعت ممکن برسانید.

برای مشاهده و تغییر دیگر تنظیمات، لازم است عبارت about:config را در آدرس بار مرورگر وارد کرده و سپس پیغام اخطار نمایش داده شده توسط برنامه را تائید نمایید. پس از اجرای این عمل، با لیست بسیار بلندبالای متغیرها مواجه خواهید شد که رفتار فایرفاکس را بصورت کلی تعیین می کنند. اما نگران نباشید چرا که در این بخش فقط نیاز به تغییر چند مورد کوچک وجود دارد.

ترفند فایرفاکس, مرورگر فایرفاکس

اجرای این تنظیمات نباید مشکلی برای مرورگر شما ایجاد کند ولی نمی توان تضمین نمود که بر روی هر سیستم چه بازخوردی حاصل می شود.

1. در نوار فیلتر موجود، عبارت browser.sessionhistory.max_entries را تایپ کنید، بر روی نتیجه دوبار کلیک کرده و مقدار آن را به عدد 10 تغییر دهید. این تنظیم، مقدار URLهایی را که فایرفاکس در تاریخچه ذخیره خواهد نمود را کم خواهد کرد. در ازای این تغییر، میزان مصرف دیسک کاهش یافته و مدت زمان انتظار برای آن سری از عملیات هایی که مرورگر نیاز به خواندن اطلاعات از دیسک (کندترین بخش هر سیستم) دارد هم کاهش خواهد یافت.

2. بر روی فضای خالی زیر تنها مورد نمایش داده شده راست کلیک کنید و از بخش New، اقدام به ایجاد یک Integer جدید کنید. در بخش نام، عبارت nglayout.initialpaint.delay و در بخش مقدار، عدد 0 را وارد نمایید. این تنظیم باعث خواهد شد که فایرفاکس بطور عمد، از منتظر ماندن برای برقراری ارتباط لازم جهت بارگذاری برخی قسمت های صفحه که احتمالا با مشکل مواجه خواهد شد چشم پوشی کند.

3. در بخش فیلتر، عبارت browser.cache.memory.enable را وارد کنید و با دوبار کلیک بر روی آن، مقدار آن را بر روی True قرار دهید. این مورد، قابلیت لود کردن بخشی از کش را در مموری رم برای فایرفاکس فراهم خواهد کرد که باعث بارگذاری سریع تر صفحات خواهد شد. کش به مجموعه ای از اطلاعات و محتوا اطلاق می شود که شما با باز کردن وب سایت ها آن ها را دریافت نموده و این اطلاعات برای مراجعات بعدی مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا سرعت بارگذاری بالاتری در اختیار شما قرار گیرد. در حالت طبیعی کش در دیسک سخت ذخیره می شود، اما با این تنظیم، این اجازه را فراهم می کنیم که به منظور بارگذاری سریع تر، بخشی از کش بر روی مموری Load شود.

4. بر روی فضای خالی زیر تنها آیتم صفحه کلیک راست کنید و همانند دفعه ی پیش، یک Integer جدید ایجاد نمایید. برای بخش نام، عبارت browser.cache.memory.capacit را تایپ کنید و برای مقدار نیز بر اساس میزان حافظه ی رم یکی از مقادیر زیر را وارد کنید:

2048 برای رم 128 مگابایتی

4096 برای رم 256 مگابایتی

8192 برای رم 512 مگابایتی

12288 برای رم 1 گیگابایتی و بالاتر…

این مورد آن میزان از حافظه را که می تواند برای نگهداری بخشی از کش مورد استفاده قرار گیرد تعیین می نماید.

5. عبارت browser.cache.disk.capacity را در نوار فیلتر وارد کنید، بر روی نتیجه دوبار کلید کرده و مقدار آن را بر روی 4096 تنظیم کنید. این بخش به این معنی خواهد بود که میزان کمتری فضای دیسک برای ذخیره سازی کش مورد استفاده قرار خواهد گرفت که به معنی کاهش فعالیت بر روی هارد دیسک و افزایش کارایی بر روی حافظه های سنتی خواهد شد. با توجه به اینکه حافظه های SSD سرعت بالایی دارند دارندگان این نوع از درایوها می توانند از اجرای این قسمت چشم پوشی نمایند.

6. بر روی فضای خالی زیر تنها آیتم موجود کلیک راست کرده و این بار یک Boolean جدید ایجاد کنید. در قسمت نام عبارت config.trim_on_minimize، و برای مقدار، True را وارد نمایید. این اقدام باعث خواهد شد فایرفاکس، بخشی از آیتم هایی که به هنگام غیرفعال بودن (برای مثال در حالت Minimize) مورد استفاده نیستند را اصلاح کرده و منجر به کاهش میزان حافظه ی مصرفی خواهد شد.

7. اگر می خواهید که فایرفاکس، تنها به بارگذاری صفحات و محتوایی که می خواهید بپردازد، پس بهتر است واکشی اولیه (Prefetching) را غیرفعال کنید. به این منظور در نوار فیلتر عبارت network.prefetch-next را وارد کرده و با دابل کلیک بر روی نتیجه، مقدار آن را بر روی False تنظیم کنید. محل بحث است که آیا این اقدام تاثیری بر روی عملکر خواهد داشت یا خیر ولی بطور قطع باعث صرفه جویی جزئی در ترافیک مصرفی شما خواهد شد.

چگونه همه چیز را به حالت اول باز گردانیم؟

در صورتی که تنظیمات بخش about:config را بر اساس این راهنما دستکاری کرده اید، بازگرداندن این موارد به حالت اولیه بسیار ساده است. در مواردی که گفته شد که آیتم جدید ایجاد کنید، به سادگی آن را حذف نمایید. و در مواردی که گفته شد مقادیر مربوط به یک آیتم را مورد دستکاری قرار دهید، آن را یافته و با کلید بر روی آن گزینه ی Reset را انتخاب کنید. با انجام این کار همه چیز به حالت پیش فرض باز خواهد گشت.

سحر بازدید : 564 چهارشنبه 01 مرداد 1393 نظرات (0)

گاهی دل‌تان می‌خواهد تمام کلیشه‌های را کنار بگذارید و خودتان گل و شیرینی به دست به خانه‌شان وارد شوید اما خواستگاری دختر از پسر چیزی نیست که همیشه جواب بدهد. بنابراین، باید دنبال روش هایی باشید که مرد مورد نظرتان را به ازدواج با خود ترغیب کنید.

تکلیف‌تان را روشن کنید
اگر می‌خواهید فرد مورد نظرتان را به ازدواج ترغیب کنید، قبل از هرچیز باید بدانید که چه نسبتی با او دارید. آیا او به شما توجه دارد؟ آیا روابط تان از فاز رسمیت همکاری و آشنایی و همکلاسی بودن فراتر رفته اما هنوز به مرحله ای که پیشنهاد بدهد نرسیده؟ آیا حرفی از ازدواج میان شما رد و بدل شده یا برنامه‌ای در این مورد ریخته‌اید؟


باید از خود بپرسید که آیا او آمادگی شروع زندگی مشترک را دارد؟ برای دانستن اینکه آیا او هم علاقه‌ای به ازدواج با شما دارد یا خیر، می‌توانید از کسی که به او نزدیک است کمک بگیرید. دوست صمیمی او یا دوست مشترک‌تان می‌تواند نقش واسطه را ایفا کند. اما یادتان نرود که این واسطه باید بی‌طرف باشد و نسبت به ازدواج شما هم نظری مثبت داشته باشد. پرسش و صحبت در مورد ازدواج یا سۆال کردن در این مورد که آیا برای آینده تصمیمی داری یا نه، از مسئولیت‌های این واسطه است. برایش توضیح دهید که در این گفت‌وگو، نباید اشاره مستقیمی به  شما داشته باشد.
 
نیمه رسمی باشید
اگر سراغتان آمد و خواست بیشتر با شما آشنا شود، باید از همان آغاز هدف رابطه را مشخص کنید و برای مطلع کردن خانواده ها برنامه و نقشه داشته باشید. روشن بودن تکلیف هر دوی شما، بسیاری از مشاجراتی که ممکن است در این دوران میان شما فاصله بیندازد را از میان می‌برد و از آنجا که هر دوی شما برای هدفی مشترک انرژی صرف کرده و تلاش می‌کنید، مانع از دلسردی و تردیدتان می‌شود.


از یاد نبرید فشار آوردن و انتظار عجله از طرف مقابل، داشتن جایگاه شما را در چشم او پایین می‌آورد. اگر مردی که به او علاقه‌مند شده‌اید، سعی کرد به شما نزدیک شود و در عین حال از شما مهلتی برای رسیدن به اهدافش خواست و قرار بر این شد که بعد از تحقق برنامه‌هایش به خواستگاری‌تان بیاید، چاره‌ای جز انتظار ندارید. اما این انتظار را در چهارچوبی خانوادگی تا حدودی رسمیت بدهید. در این حد که خانواده ها از حضور فردی به عنوان خواستگار آینده شما مطلع باشند و دورا دور او را بشناسند.


در این مدت بهتر است میزان تلاش او برای تحقق وعده‌هایش را زیر ذره‌بین بگذارید. اگر بعد از این مدت هم بهانه‌تراشی و دلایلی را مطرح کرد که از نظر شما و اطرافیان‌تان قابل‌قبول و منطقی نبودند، بدانید که شما در حال ازدست دادن فرصت خود برای ازدواج هستید و بیهوده به این ارتباط دل بسته‌اید. اما اگر توضیحات او قانع‌کننده به نظر رسید و موضوعات مهمی مانند به اتمام نرسیدن تحصیل یا رفتن به خدمت سربازی یا عدم آمادگی اولیه مالی را مطرح کرد، باتوجه به شرایط سنی شما و مقدار زمانی که لازم دارد، تصمیم بگیرید.

شما خواستگاری نکنید
بهتر است به صورت نا محسوس خواسته‌تان را بیان کنید. پیشنهاد مستقیم ازدواج از طرف یک خانم در کشور ما چندان مرسوم نیست و آغازگر مشکلات دیگری در رابطه می شود، اما یک پیشنهاد غیرمستقیم، می‌تواند شما را چند قدمی جلوتر ببرد و تکلیف‌تان را تا اندازه‌ای روشن‌تر کند. اگر شما به یک مرد به صورت مستقیم پیشنهاد ازدواج دهید، معمولا حالات دفاعی به خود می‌گیرد و عقب‌نشینی می‌کند، بنابراین بهتر است زمینه را مهیا کنید و کمی به انتظار بنشینید. برای شروع می‌توانید به ایده‌هایی که در زمینه ازدواج دارید اشاره کنید یا از اینکه ارتباط هدفدار را می‌پسندید صحبت کرده و به عکس‌العمل‌های او خوب توجه کنید. اگر مردی که حرف‌های شما را می‌شنود، صحبت را عوض کرد یا نشان داد که کاملا عکس شما فکر می‌کند، بهتر است وقت خود را تلف نکنید!
 
رابطه را بی‌دلیل کش ندهید
زمان ازدواج دختر و پسر متفاوت است و بسیاری از دختران با عبور از یک محدوده سنی شانس کمتری برای ازدواج با کسی که سن و شرایط مناسب را داشته باشد پیدا می‌کنند. گذشت زمان طولانی و بیشتر از 1تا 2سال به انتظار خواستگاری رسمی او نشستن، مشکلات بسیاری را در یک رابطه ایجاد می‌کند. بعد از چنین زمانی، احتمال اینکه طرف مقابل شما پشیمان شود یا انتظار خانواده ها سر بیاید و رابطه به تنش کشیده شود زیاد است. اگر با هم قرار ازدواج گذاشته‌اید، می‌توانید بعد از گذشتن مدتی از او بخواهید در جلسات مشاوره پیش از ازدواج شرکت کند.
 
این مرد فریبتان می دهد!
واژه‌هایی را که به زبان می‌آورد زیر ذره‌بین بگذارید. کسی که می‌گوید «من اهل ازدواج نیستم اما چون تو را دوست دارم حاضرم برای همیشه با تو بمانم!» فرد مسئولیت‌پذیری نیست و هدفی جز وقت گذرانی از رابطه با شما ندارد. خیلی سریع و مقتدرانه این رابطه را قطع کنید و به زندگی خود برگردید. موردهای ازدواج را به خاطر چنین مردی از دست ندهید.
کسی که توان پذیرفتن مسئولیت را ندارد، حتی اگر با اصرار شما به خانه مشترک وارد شود، نمی‌تواند زمینه یک زندگی موفق و آرام را فراهم کند. پس گمان نکنید که همه ماجرا به نشستن پای سفره عقد ختم می شود. زندگی با یک فرد بی‌مسئولیت، از انتظار برای به‌دست آوردن او هم زجرآورتر است.


به جای نادیده گرفتن نشانه‌ها و امید بستن  بی‌دلیل سنگ‌های‌تان را با او وا بکنید. اگر او از دادن جواب صریح به شما طفره می‌رود، بیشتر مراقب باشید! شاید پای یک بازی در میان است و این فرد تنها می‌خواهد زمان بیشتری را در کنار شما صرف کند. برخی از آقایان نه حاضر به پذیرفتن مسئولیت ازدواج هستند و نه حاضرند از طرف مقابل جدا شوند.
 
در گوشی با دخترخانم ها
وقتی می خواهید مردی را به سمت خود جذب کنید چند نکنه مهم را باید به یاد داشته باشید:
تمایل نشان دادن به کسی با آویزان او شدن فرق دارد. در عشقتان درماندگی نشان ندهید. مردان از زنان وابسته و شخصیت های آویزان به شدت می ترسند و احساس خفگی می کنند و خیلی زود از رابطه استعفا می دهند.


طوری رفتار کنید که همه زیر و بم زندگی تان، شخصیتتان و درونیات شما کف دست او نباشد. او باید بداند شما قله های فتح نشده زیادی در شخصیتتان دارید و بهتر است همه صمیمت ها را با او تجربه نکنید تا بداند نیاز دارد شما را بیشتر بشناسد و برای این کار، باید بیشتر و جدی تر به شما نزدیک شود و این تنها از راه ازدواج ممکن است. انگیزه کشف و تصاحب همیشه یک مرد را در مدار یک زن قرار می دهد.

سحر بازدید : 301 چهارشنبه 01 مرداد 1393 نظرات (0)

نتایج یک پژوهش در کشور نشان داد: در صورت پیچ خوردگی بند ناف به دور گردن یا اندام جنین، احتمال عوارض جنینی و نوزادی وجود دارد و این در حالی است که با سونوگرافی داپلر می‌توان پیچ‌خوردگی بند ناف را قبل از تولد تشخیص داد.

شیوع چشمگیر آسفیکسی (اختلال در اکسیژن رسانی بافتی در دوران جنینی و بدو تولد نوزاد) در کشورهای در حال توسعه و نقش بسیار مهم آن در افزایش مرگ و میر و معلولیت‌های نوزادان اهمیت پیشگیری از آسفیکسی نوزاد را به عنوان یکی از اولویت‌ها طب مادران و نوزادان مطرح می‌کند؛ زیرا آسفیکسی در بسیاری موارد منجر به مرگ جنین شده و در سایر موارد به دلیل آسیب مغزی منتهی به فلج مغزی، تشنج و اختلال در یادگیری می‌شود.

از آنجاکه بند ناف ممکن است دور قسمت‌هایی از بدن جنین به خصوص گردن پیچ بخورد، با پیشرفت زایمان و نزول جنین به داخل کانال زایمانی، انقباضات رحمی ممکن است باعث فشردگی بند ناف و کاهش انقباضات قلب جنین شود، بنابراین پیچ خوردگی بند ناف می‌تواند به عنوان یکی از علل آسفیکسی نوزادی مطرح شود.


از طرفی با توجه به آنکه شیوع یک دور پیچ خوردگی بند ناف به دور گردن جنین 23 تا 33 درصد است محققان نشان داده‌اند که وجود یک دور پیچ‌خوردگی بند ناف به دور گردن با افزایش میزان افت ضربان قلب جنین به صورت متغیر در طول مرحله اول و دوم زایمان همراه است و احتمال اسیدمی شیرانی نافی را افزایش داده و حتی ممکن است منجر به مرگ جنین شود.

محدودیت رشد جنین با پیچ‌خوردگی بند ناف
همچنین پیچ خوردگی بند ناف می‌تواند باعث محدودیت رشد جنین شود و شدت محدودیت، ارتباط مستقیم با تعداد پیچ خوردگی دارد؛ بنابراین از آنجاکه تقریبا تمام مواد غذایی لازم جهت رشد و بلوغ جنین توسط بند ناف به جنین می‌رسد، اختلالات ساختمانی و عملکردی بند ناف تاثیر مهم و مستقیمی بر پیامدهای حوالی زایمان دارد و مشکلات نوزادی از جمله سندرم اسپیراسیون، آنسفالوپاتی ایسکمیک- هیپوکسیک و تشنج نوزادی گزارش شده است.

چگونگی تشخیص پیچ خوردگی بند ناف در مراحل قبل از زایمان
با توجه به عوارض پیچ‌خوردگی بند ناف بر جنین و نوزاد، پژوهشی در کشور به بررسی ارتباط پیچ خوردگی بند ناف با عوارض حین زایمان بر روی 478 زن باردار مراجعه کننده برای زایمان به زایشگاهی در شهر کرمان پرداخته است.

یافته‌های این پژوهش نشان داد: در 478 بیمار مورد بررسی پیچ خوردگی بند ناف در 40.17 درصد موارد مشاهده شده که به تفکیک شیوع پیچ خوردگی بند ناف به دور گردن 34.31 درصد، دور اندام 5.2 درصد و دور گردن و اندام 0.84 درصد و شیوع دو دور بند ناف گردنی یا بیشتر 6.49 درصد بود.

در همین پژوهش، پس از حذف حاملگی‌های عارضه‌دار عاقبت حاملگی در دو گروه با و بدون پیچ خوردگی بند ناف مقایسه شد که میانگین آپگار (تستی است که پس از نوزاد در بیمارستان توسط متخصصان انجام می‌شود) تا معلوم شود آیا زایمان به خوبی انجام شده و نوزاد با زندگی خارج رحمی تطبیق می‌کند یا نه؟

این تست یک دقیقه پس از زایمان و برای بار دوم پنج دقیقه پس از زایمان انجام می‌شود. دقیقه اول و دقیقه پنجم در موارد دارای پیچ خوردگی بند ناف به طور معنی‌داری از میانگین گروه بدون پیچ خوردگی کمتر بود.

پژوهش فوق نشان داد: در زمینه وقایع حین زایمان، میزان دسترسی جنینی در گروه دارای پیچ خوردگی 23.6 درصد و در گروه بدون پیچ‌خوردگی 4.9 درصد بوده و تفاوت آماری معنی‌داری است.

نوع دیسترس جنینی در گروه دارای پیچ خوردگی شامل افت متغیر 7.9، افت دیررس 10.3 و افت طولانی 5.5 درصد است، اما در گروه فاقد پیچ خوردگی افت متغیر 2.1، افت دیررس 1.6 و افت طولانی 1.2 درصد است.

دفع مکونیوم نیز در گروه دارای پیچ خوردگی به طور معنی‌داری بیش از گروه فاقد پیچ خوردگی است.

بر اساس یافته‌های این تحقیق، همچنین میانگین تعداد دوره‌های بند ناف در گروهی که دفع مکونیوم داشتند، به طور معنی‌داری بیش از گروه فاقد دفع مکونیوم بود.

از طرفی تحقیق حاضرنشان داد که شیوع دیسترس جنینی در گروه فاقد دفع مکونیوم 8.5 درصد و در موارد دفع مکونیوم خفیف، متوسط و شدید به ترتیب 29.2، 25 و 31.4 درصد است که ارتباط بین دفع مکونیوم و بروز دیسترس جنینی از نظر آماری معنی‌دار است.

همین یافته‌ها حاکی است در گروه دارای پیچ خوردگی بند ناف شیوع دیسترس جنینی در موارد فاقد دفع مکونیوم 20.14 درصد است، در حالی که در گروه‌های با دفع مکونیوم به میزان خفیف، متوسط و شدید به ترتیب 37.5، 42.86 و 50 درصد بود.

 

ارتباط بین دفع مکونیوم و بروز دیسترس جنینی نیز در موارد با پیچ خوردگی بند ناف از نظر آماری معنی‌دار بود. همچنین در مطالعه حاضر شیوع سزارین در گروه با پیچ‌خوردگی نسبت به گروه فاقد پیچ‌خوردگی افزایش نداشته که ممکن است به دلیل بروز دیسترس جنینی در مراحل انتهایی زایمان و امکان زایمان قریب‌الوقوع باشد.

تحقیق مذکور نشان داد که در موارد پیچ‌خوردگی بند ناف افت ضربان قلب به صورت متغیر شایع است، اما شیوع افت دیررس بیشتر بوده که شاید به دلیل عدم امکان پایش مداوم ضربان قلب در تمام بیماران مورد بررسی بوده باشد.

از طرف دیگر نتایج این پژوهش حاکی از آن است که میانگین آپگار دقیقه اول و پنجم در گروه با پیچ‌خوردگی بند ناف به طور معنی‌داری از گروه فاقد پیچ‌خوردگی کمتر است. آپگار پایین دقیقه پنجم در این تحقیق شاید نشانگر آن باشد که اقدامات احیا به سرعت انجام نگرفته است.

یافته‌های تحقیق نشان داد: پیچ خوردگی بند ناف می‌تواند منجر به برخی عوارض جنینی و نوزاد می‌شود در حالی که بهبود تکنیک‌های اولتراسونوگرافی امکان تشخیص آن را قبل از تولد فراهم کرده است و در صورت تشخیص سونوگرافیک پیچ خوردگی بند ناف کنترل دقیق و نیز در صورت امکان، مانیتورینگ مداوم جنین الزامی است.

سحر بازدید : 306 چهارشنبه 01 مرداد 1393 نظرات (0)

استفاده از رنگهای گرم و ملایم و  استفاده از ترفندهای ریزی که باعث ایجاد این تفاوت شده است.

 

در خصوص آرایش serenay sarikaya که بیشتر به اسم یشیم مشهور است مهم ترین مسئله آرایش چشمهاست. برای داشتن چنین آرایش چشمی استفاده از مژه های مصنوعی لازم است.

 

نخست مژه ها را روی چشم قرار داده و خط چشم پهنی را می کشیم . قسمت بیرونی خط چشم باید به سمت بالا باشد و آنقدر آن را ادامه می دهیم که وقتی چشم باز است انتهای خط پشت بلندی مژه ها مخفی بماند. در این نوع آرایش پس از کشیدن مداد سفید در پلک پایینی خط چشم بسیار باریکی زیر مژه ها کشیده می شود.

سحر بازدید : 283 چهارشنبه 01 مرداد 1393 نظرات (0)

لالایی
شاید یکی از جذاب‌ترین کارهایی که شما برای کودکتان انجام می‌دهید، خواندن لالایی برای او باشد، به خصوص زمانی که او گریه می‌کند و سعی دارید او را بخوابانید. اما اگر حوصله‌تان از یک لالایی به خصوصی سر رفت، نا امید نشوید. شما می‌توانید شعرهای دیگری را انتخاب و در قالب لالایی برای کودکتان بخوانید. در تاثیر آن بر کودکان تفاوتی ایجاد نخواهد کرد. 

موسیقی کلاسیک
طبق تحقیقی در سال 1993، گوش دادن به موسیقی موزارت ضریب هوشی کودکان را افزایش داد. پیچیدگی موسیقی کلاسیک فعالیت مغز را در چندین ناحیه بالا می‌برد. موسیقی کلاسیک موسیقی کاملی است، اما بدین معنی نیست که گونه‌های دیگر موسیقی تاثیرگذار نیستند. طبق آمار سایت سلامت کودکان (HealthyChildren.org) گوش کردن به هر نوع موسیقی عصبانیت و استرس را کاهش می‌دهد و موجب شادی می‌شود. کودک شما شخصیت خاص خود را دارد بنابراین با آزمون و خطا می‌توانید موسیقی مورد علاقه او را پیدا کنید. تنها توجه کنید که صدای ضبط کم باشد و هیچگاه از هدفن برای او استفاده نکنید زیرا به گوش‌های او آسیب می‌رساند.

صدای مادر
مهم نیست چه موسیقی انتخاب می‌کنید، کودک شما صدای شما را بیش از هر موسیقی دیگری ترجیح خواهد داد. فکر نکنید صدایتان بد است، اگر کودکتان زبان داشت و می‌توانست احساس خود را بیان کند، حتما به شما می‌گفت که چقدر از شنیدن صدای شما لذت می‌برد. شاید خودتان هم به این نتیجه رسیده باشید که او از صدای شما چقدر به هیجان می‌آید و در همان ثانیه‌های اول لالایی شما به خواب خواهد رفت. آواز خواندن برای کودکتان راهی ارتباطی میان شما دو نفر است. از آنجا که کودکتان در 25 هفته بارداری سیگنال‌هایی را دریافت کند، پس از به دنیا آمدن نیز با صدای شما آشنا خواهد بود. 

سحر بازدید : 299 چهارشنبه 01 مرداد 1393 نظرات (0)

تعداد: 4 نفر 
زمان تهیه: 10 دقیقه  
زمان پخت: 30 دقیقه  
خوراک: تبریز  

مواد لازم :

 نان خشک ۴ عدد
 دوغ  یک لیوان
 کره 100 گرم
  پنیر تبریز  200 گرم
گردوی خرد شده به میزان لازم


طرز تهیه :
1. نان‌ها را درون کاسه‌ای بزرگ ریزریز کنید و کم‌کم دوغ را به آن اضافه کنید و هم بزنید.
2. پنیر را خرد کنید و به مخلوط بیفزایید. کره را آب و همراه گردو به آن اضافه کنید و کاملا با دست مخلوط کنید.

3. مواد را در دست به شکل بیضی فرم دهید.
4. دویماج برای افطار به همراه انگور و سبزی خوردن بسیار عالی است.

تعداد صفحات : 22

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1502
  • کل نظرات : 49
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 57
  • آی پی امروز : 48
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 53
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 285
  • بازدید سال : 6,065
  • بازدید کلی : 1,276,614